Iată că, în Franţa, Juriul
Deontologiei Publicitare a ajuns la concluzia că Dacia Duster o fi cel mai ieftin SUV din lume,
dar nu e nicidecum „respectuos cu mediul
înconjurător”.
În data de 15 aprilie, asociaţia ecologică AGIR a depus o
plângere la organizaţia franceză Juriul pentru Deontologia
Publicitară, prin care acuza Renault de neconformitate cu
realitatea în privinţa unei campanii la modelul Dacia
Duster, campanie derulată pe scară mare atât online, cât
şi în presa scrisă.
În primul rând, Dacia Duster este prezentat ca un SUV
economic şi cu emisii de CO2 reduse, deşi AGIR
a arătat că media emisiilor CO2 pentru Dacia Duster se
cifrează la 172 g/km, în condiţiile în care mai mult de 50% din
maşinile noi înmatriculate în Franţa se situează sub bariera celor
120 g/km. În plus, imaginile de prezentare ale maşinii (trecerea
printr-un vad de apă) nu concordă cu reclama de „vehicul prieten cu
mediul înconjurător”.
Organizaţia franceză a analizat plângerea asociaţiei AGIR şi a
ajuns la concluzia că, într-adevăr, mesajele publicitare
pentru Dacia Duster pot induce în eroare userii sau potenţialii
clienţi. De exemplu, sloganul „Noul Dacia Duster 4×4:
respect pentru mediul înconjurător la un preţ nemaivăzut” s-a
considerat că violează recomandările ARPP (Organizaţia Franceză
pentru Reguli în Publicitate).
Aşa încât Juriul Deontolgiei Publicitare a făcut o recomandare
oficială către ARPP de a lua măsuri pentru întreruperea
acestei campanii şi anularea dreptului de a fi modificată
sau înnoită – vezi aici documentul oficial.
Să vedem cum va fi marketat de acum încolo Renault Duster…